Je kent het misschien wel, een chatvenster die meteen opent wanneer je een website bezoekt. Dit is de live chat service van de betreffende organisatie. Hierdoor krijg je als bezoeker de mogelijkheid om vragen te stellen waar je meteen antwoord op krijgt. Dit zorgt ervoor dat je bij vragen niet hoeft te bellen of te mailen. Dit bespaart veel tijd. Een live chat service zorgt dus voor zowel de klant als voor de organisatie voor vele voordelen.
Tevreden klanten
Klanten kunnen het beeld van een organisatie maken of breken. Daarom is het belangrijk dat je klanten altijd tevreden zijn. Als organisatie kun je hierop inspelen door de klant altijd in zijn/haar wensen te voorzien. Eén van de meest voorkomende wensen is het snel geholpen worden. Een klant doet het liefst zo weinig mogelijk moeite om iets te bestellen of aan te vragen. Bij vragen precies hetzelfde. Een live chat service biedt hen de mogelijkheid om te chatten met iemand die gelijk hun vragen kan beantwoorden. De live chat service opent meteen als de bezoeker op de startpagina van de organisatie terecht komt. Hierdoor is het voor de bezoeker duidelijk dat wanneer ze vragen hebben, ze deze meteen kunnen stellen. De klant waardeert het proactieve contact wat een live service biedt. Wanneer een klant een positieve ervaring heeft gehad op de bezochte site, zal deze terugkeren. Uit onderzoek blijkt dat een live chat service de hoogste klanttevredenheid heeft van alle klantenservice kanalen. Uit de cijfers blijkt dat 71% van de gebruikers van een live chat service, tevreden was over deze service. Hierdoor wint een live chat service het van de telefonische- of schriftelijke contact.
Uitbesteden van een live chat service
Veel bedrijven gebruiken nog de traditionele middelen als de e-mail en telefoon. Dit komt omdat de live chat service nog relatief onbekend is. Hierdoor weten veel organisaties ook niet hoe zij dit kunnen gebruiken of toepassen binnen hun organisatie. Bij Bconnect Live Chat kun je de live chat service uit handen geven. Zij zijn experts in dit vakgebied met vele tevreden klanten. Bij Bconnect kun je kiezen uit twee verschillende live chat services. Bij Managed Live Chat service geef je als organisatie alles uit handen. Hybrid Live Chat is bedoeld voor organisaties die tijdens openingsuren zelf willen chatten met hun bezoekers. Bconnect neemt dit buiten de openingsuren over. Bij Bconnect wordt ervoor gezorgd dat er bij een live chat service vragen worden beantwoord binnen 20 seconden. Ook zijn de operators bereikbaar tot 11 uur ‘s avonds, zeven dagen per week. Je kunt op hun website gemakkelijk een offerte aanvragen.
Voordelen van het uitbesteden
Een live chat service onthouden kost veel tijd. Zeker als je nog niet helemaal bekend ben met deze nieuwe vorm van service, kan respons naar de klant langer op zich laten wachten. Een gevolg kan zijn dat klanten dan afhaken. Het uitbesteden van een live chat service kan zulk soort problemen voorkomen. Bij Bconnect werken meer dan 35 live operators die gespecialiseerd zijn in elke soort van een live chat service. Tevens zijn ze sterk in sales leads. Voor elk bedrijf kan de live chat service op maat gemaakt worden. Een ander voordeel is dat de operators kunnen chatten in het Nederlands, Engels én Frans. Hierdoor kun je als internationale organisatie ook alles uit een live chat service halen. Dus ben je als organisatie op zoek naar een nieuwe of een extra vorm van klantenservice? Verdiep je eens in de mogelijkheden van een live chat service!
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.